CATALÀ    |   CASTELLANO    |   ENGLISH    |   FRANÇAIS
roig
blau
verd
groc
negre

“QUAN VIATJO SEMPRE DUC AL MALETÍ UNA GARROFA DE MONT-ROIG.”

“El color roig és el color de l’ermita de la Roca, i el que dóna nom al poble.”

“A PARÍS VIVIA EN UNA DESORIENTACIÓ ABSOLUTA. A MONT-ROIG EM VA TORNAR LA PINTURA.”

“El blau és el cel de Mont-roig.”

MONT-ROIG M’HA DONAT LA FORÇA D’UN ARBRE.”


“El verd és el verd dels garrofers.”


MONT-ROIG ÉS PER A MI COM UNA RELIGIÓ.”


“El groc és la joia de Mont-roig, les seves floretes i les petites plantes.”

“TOTA LA MEVA OBRA ÉS CONCEBUDA A .”



Exposicions
Pessebre mironià

Data: del 16 de desembre al 9 d’abril de 2012
Tancant els actes que el Centre Miró ha fet sobre el “Centenari Miró / Mont-roig 2011”, i aprofitant aquestes dates de Nadal, s’ha fet un pessebre amb alguns, -probablement els més significatius- dels paisatges mont-rogencs representats en els quadres de Miró.

Aquest pessebre ocupa gran part de l’espai d’entrada al Centre Miró. D’esquerra a dreta hi ha les reproduccions de sis quadres: “Mont-roig, Sant Ramon” (1916), “Mont-roig: poble i església” (1919), “Hort amb ase” (1918), “La masia” (1921-1922), “La casa de la palmera” (1918) i “Platja de Mont-roig” (1916).

És a dir, a l’esquerra de tot i més enlairat, hi ha la muntanya de Sant Ramon amb el naixement situat als seus peus i, al seu voltant, pedres sorrenques roges, figues de moro i un camp ple d’olivers. Al seu costat, a mitja alçada, el poble de Mont-roig amb la senyera del quadre, els camps curosament conreats i aquell significatiu broll d’aigua i el rètol amb el “173”. A continuació, i ja a la plana que condueix al mar, les reproduccions dels nostres estimats Mas de Miró i Mas d’en Romeu o sigui, i respectivament: “La masia”, “Hort amb ase” i “La casa de la palmera”, amb els seus crestalls ben definits, les canyes entrecreuades de les tomaqueres, l’ase, la munió d’animals i animalets, l’atzavara, els estris del camp... Finalment, a la dreta de tot, hi ha la platja de la Pixerota, amb el Pi del Baltasar, la barqueta i un mar on les ones es mouen com si fossin de veritat.

En aquest pessebre, també hi hem posat un caganer (tradicional) i la reproducció de la dona del quadre “La masovera” (1922-1923). Miró l’havia fet prenent com a referència una figureta del pessebre, aquella dona amb un cistell al braç dret i que agafa un conill amb l’esquerra.

ALGUNES FOTOGRAFIES: